Trudne sytuacje w gabinecie kosmetycznym

powrót

Marketing

Każdy gabinet kosmetyczny wcześniej czy później napotka na problemy, trudności, które powodują zachwianie równowagi i z którymi trzeba się skonfrontować. Z badań ukrytego klienta, które przeprowadzamy co jakiś czas, wynika, że w zasadzie każdy gabinet kosmetyczny co dwatrzy miesiące napotyka na takie sytuacje, które mogą zagrozić w praktyce funkcjonowaniu gabinetu, liczebności klientów, wizerunkowi firmy itp.
Biotechnologia
Trudne sytuacje w gabinecie kosmetycznym

Właściciele gabinetów kosmetycznych, poprzez stawianie czoła wyzwaniom, jakimi są sytuacje trudne, mogą udowodnić sobie i innym, na co ich stać. Jak powiedział rzymski filozof Epiktet: „Okoliczności nie czynią człowieka, jedynie odsłaniają go przed nim samym (oraz innymi)”. Sytuacje trudne mogą się pojawić na skutek osłabienia płynności klientów w gabinecie kosmetycznym, na skutek spadku popularności usług, w związku z czym możesz stracić stałych klientów, możesz ponieść nieoczekiwane koszty, poczynić nieudane inwestycje lub pracownicy gabinetu mogą okazać się niekompetentni. Takie rzeczy zdarzają się każdemu. W każdym z tych przypadków zostajesz nagle przyparta do muru i znajdujesz się w trudnym momencie, w którym ważą się losy twojego gabinetu – losy twojego finansowego sukcesu, a może nawet i przetrwania.

Po pierwsze – właściwa reakcja

Zarządzając gabinetem kosmetycznym, delegujesz zadania swoim pracownikom, zabiegacie o pozyskiwanie klientów, musisz więc zdawać sobie sprawę, że będziesz stawać przed problemami, przejściowymi trudnościami i wszelkiego rodzaju wyzwaniami. W zależności wyzwanie – reakcja jedyne, co zdołasz kontrolować, to twoja reakcja. Masz wpływ wyłącznie na to, jak zachowujesz się wobec nieuniknionych wzlotów i upadków w relacjach z klientami. Dlatego indywidualny poziom zdolności do reagowania we właściwy sposób jest wyznacznikiem twego przetrwania, zdrowia, szczęścia i powodzenia w relacjach z klientami. Ucząc się reagować skutecznie, pogłębiasz swoją wiedzę, doświadczenie i dojrzałość. Jest to jedyny sposób na to, by uświadomić sobie swój potencjał i stać się profesjonalna w wykonywaniu usług, by osiągnąć wszystkie cele.

Po drugie – nie problem, lecz rozwiązanie

Kluczem jest skupienie się na rozwiązaniach, a nie na problemach. Im intensywniej będziesz myśleć o potencjalnych rozwiązaniach, tym więcej ich dostrzeżesz i tym lepsze one będą. Staniesz się bardziej skoncentrowana i twórcza, zyskasz większą kontrolę nad sytuacją. Można powiedzieć, że warto, aby osoba zarządzająca gabinetem kosmetycznym posiadała cechy przywódcy, ponieważ mówi się, że przywództwo to zdolność rozwiązywania problemów, wszelkiego rodzaju sytuacji trudnych, które pojawiają się nagle i nieoczekiwanie.

Po trzecie – właściwe nastawienie

Relacje z klientami zależą od umiejętności rozwiązywania sytuacji trudnych. Najbardziej poważane są przez klientów te osoby, które potrafią najskuteczniej uporać się z problemami pojawiającymi się w danej dziedzinie. Musisz zdawać sobie sprawę, że także ty już teraz masz wszystko, co potrzebne, by stawić czoło każdemu kryzysowi, jaki napotkasz. Nie istnieje problem, którego nie potrafiłabyś rozwikłać dzięki swojej inteligencji i kreatywności w poszukiwaniu rozwiązań. Nie ma takiej trudności, z którą nie poradzisz sobie dzięki wyjątkowej koncentracji. Nie istnieje przeszkoda, której nie pokonasz, jeśli tylko wykażesz dostateczny upór i determinację.

więcej w Cabines nr 29

mgr Katarzyna Świtalska
publikacje Cabines 29
do góry | powrót