Pierwsza wizyta w gabinecie – jak przyjąć klientkę?

powrót

Marketing

Przeprowadzenie wywiadu kosmetycznego, dokonanie diagnozy skóry i założenie kartoteki są niezbędnymi elementami prawidłowo wykonanego zabiegu kosmetycznego. Dzięki temu uzyskamy podstawowe informacje na temat naszej klientki, dotychczasowej pielęgnacji, stanu skóry i oczekiwań. Nie bez znaczenia jest również podejście do osoby odwiedzającej nasz gabinet.
Biotechnologia
Pierwsza wizyta w gabinecie – jak przyjąć klientkę?

Podczas pierwszej wizyty trzeba zarezerwować trochę więcej czasu. Pierwszy zabieg kosmetyczny, jak również pierwszy zabieg w nowym gabinecie jest dla klientki ważnym i szczególnym przeżyciem. Ponieważ nie ma pojęcia, co ją dokładnie czeka, może zachowywać się nieśmiało, trochę z dystansem, a czasami wręcz przeciwnie – może być śmiała czy wręcz zbyt pewna siebie. Dlatego trzeba stworzyć przyjazną i swobodną atmosferę. Bardzo wiele zależy od powitania. To personel powinien powitać klientkę, nie odwrotnie. Nie można dopuścić do sytuacji, by klientka sama błądziła po gabinecie. Kosmetyczka powinna podejść do klientki, przedstawić się i podać rękę. Pomagamy klientce zdjąć wierzchnie okrycie. Przed wykonaniem pierwszego zabiegu należy zapoznać nową klientkę z gabinetem, pokazać, gdzie może odłożyć rzeczy osobiste i torebkę, gdzie znajduje się toaleta, przebieralnia, i pokazać pokój zabiegowy. Można też, co jest bardzo mile odbierane, uciąć sobie krótką pogawędkę z klientką, zaproponować coś do picia. Taka wstępna rozmowa pozwoli klientce zapoznać się z atmosferą panującą w gabinecie i z samą kosmetyczką. W dużych salonach czy centrach odnowy biologicznej klientkę wita szefowa gabinetu lub recepcjonistka i to ona przedstawia klientce kosmetyczkę, która przeprowadzi zabieg. Kolejną ważną cechą jest szeroko pojęta fachowość i profesjonalizm. Kosmetyczka powinna znać ofertę gabinetu, wiedzieć, jakie proponuje się w nim zabiegi i dla jakich cer są przeznaczone. Powinna też znać cennik oferowanych usług. Warto zapoznać się ze składem preparatów, na których pracujemy i które znajdują się w ofercie sprzedaży. To ułatwi pracę i sprawi, że będziemy odbierane jako profesjonalistki. Kiedy klientka znajduje się już w pokoju zabiegowym i jesteśmy z nią sam na sam, możemy przejść do właściwej części wywiadu – zadawania konkretnych pytań. Rozpoczynamy od danych personalnych i teleadresowych. Następnie przechodzimy do podstawowych pytań wywiadu kosmetycznego:

  • z jakim problemem klientka do nas przychodzi
  • czego od nas oczekuje
  • jak dotąd pielęgnowała swoją cerę
  • czy korzystała wcześniej z usług gabinetów kosmetycznych, jeżeli tak, to jak często
  • jaki jest jej stan zdrowia
  • czy była leczona dermatologicznie
  • jakie przyjmuje leki
  • czy cierpi na jakieś choroby przewlekłe
  • czy jest alergikiem (jeżeli tak, to na co jest uczulona)
  • jaką stosuje dietę
  • ile wody wypija w ciągu dnia
  • jaki typ pracy wykonuje
  • jak spędza wolny czas
  • czy jest w ciąży lub karmi piersią
  • czy jest w trakcie kuracji hormonalnej
  • czy ma metalowe implanty w tkankach
  • czy stosuje jakieś używki
  • czy przeszła jakieś operacje plastyczne lub zabiegi z zakresu medycyny estetycznej
  • czy korzysta z solarium (jeżeli tak, to jak często).

więcej w Cabines nr 25

Agnieszka Rek
publikacje Cabines 25
do góry | powrót