Lato w gabinecie

powrót

Marketing

Jak co roku, latem w salonie robi się pustawo. Jak ustrzec się przed letnią bezczynnością i przyciągnąć klientów? Trzeba o tym pomyśleć odpowiednio wcześniej.
Kosmetolog - zabiegi
Lato w gabinecie

Wakacyjne promocje

Najważniejsze będą przemyślane letnie rabaty, promocje i pakiety urlopowe z różnymi gratisami do wyboru. To najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów. Informacja o letnich atrakcjach musi rozejść się jak najszerzej i powinna być wyraźnie widoczna na plakacie lub szyldzie przed gabinetem. Obniżone ceny zabiegów zachęcą klientki do ich wykorzystania, a przy okazji można przedstawić pozostałą ofertę salonu. Opracujcie ulotkę reklamową programu na lato, wydrukowaną na dobrym jakościowo papierze, którą będzie można rozesłać mailowo do stałych klientek, rozdać na ulicy, ewentualnie zostawić w innych miejscach (basen, optyk, klub fitness, fryzjer, biuro podróży). Klientka może zapłacić z góry za cały program, co zmobilizuje ją do kolejnej wizyty, a kosmetyczce zapewni wpływy. Wakacje i sezon urlopowy często są dla kobiet okazją do tego, by troskliwiej zająć się swoim wyglądem. W codziennym wirze obowiązków zawodowych i prywatnych trudno znaleźć chwilę dla siebie. Latem jest inaczej. Warto stworzyć specjalny program pielęgnacji na lato, który będzie składał się z zabiegów "przedurlopowych" (popularnością będą się tu cieszyć głównie zabiegi modelujące sylwetkę, wygładzające skórę i relaksujące) i tych, które przydadzą się po urlopie - czyli głównie regenerujących skórę po opalaniu i kąpielach morskich, ewentualnie wybielających, jeśli słońce spowodowało przebarwienia. Przed urlopem ważny będzie peeling całego ciała, który usunie obumarłe komórki i umożliwi równomierne opalanie. Szczególną uwagę trzeba też poświęcić stopom. Pedicure i manicure z malowaniem paznokci na letnie kolory mogą być dopełnieniem pierwszego zabiegu w formie gratisowego dodatku. Jeżeli klientka nie wyjeżdża na urlop, można zaproponować jej serię zabiegów relaksacyjnych, dzięki którym odpocznie i poczuje się jak na prawdziwych wakacjach, a przy okazji zadba o siebie. Włączcie w ofertę na lato zabiegi na całe ciało. Zaoferujcie najpierw nawilżające zabiegi, które zaopatrzą skórę w wilgoć, z kwasem hialuronowym, kolagenem oraz innymi nawilżającymi składnikami. Wyjaśnijcie klientce, jak ważne jest latem utrzymanie właściwego poziomu nawilżenia.

więcej w Cabines nr 22

Anna Obacz
publikacje Cabines 22
do góry | powrót