Podnoszenie poziomu gabinetu cz.4

powrót

Marketing

Dobry pracownik jest niezbędny, by zapewnić najlepszy poziom usług, a tym samym zapewnić rentowność gabinetu. Zaangażowanie właściciela w "edukację zawodową" personelu, polegającą na ustaleniu reguł i pilnowaniu przestrzegania ich, jest kolejnym niezwykle ważnym elementem decydującym o sukcesie.
Kosmetolog - zabiegi
Podnoszenie poziomu gabinetu cz.4

Kompetencje zawodowe personelu i cechy osobiste pracowników to jeden z filarów firmy, ale do właściciela salonu należy ustalanie reguł i, co ważne, dawanie osobistego przykładu w przestrzeganiu ich.

Tych dziesięć prostych reguł ułatwi właścicielowi firmy zarządzanie personelem i osiągnięcie zamierzonych rezultatów. Jak wcielić je w życie?

  1. Jak sprawić, by pracownicy poczuli się zaangażowani w sprawy firmy?
    • Muszą mieć świadomość, że dobrze wykonany masaż bądź zabieg na twarz nie wystarczą, by gabinet funkcjonował sprawnie. Właściciel nie jest jedyną osobą odpowiedzialną za sukces, wszyscy pracownicy mają w nim swój udział.
    • Należy im wyjaśnić, że praca w zespole oznacza dzielenie się odpowiedzialnością za sukces, a wynik jest istotny dla wszystkich.
    • Trzeba im pokazywać, że daje im się środki umożliwiające osiągnięcie ustalonych wspólnie celów.
    • Wyjaśnić, że są współpracownikami, a nie wykonawcami, a najlepszy współpracownik to taki, który:
      • dostrzega, poza przynależnymi sobie obowiązkami, inne zadania wymagające wykonania;
      • rozumie potrzeby klientów i całkowicie oddaje się do ich dyspozycji;
      • za priorytet uważa pracę i nie patrzy wymownie na zegarek, kiedy ostatnia klientka przychodzi z 10-minutowym opóźnieniem ani nie skraca z tego powodu zabiegu;
      • wykazuje inicjatywę.
  2. Jak uczulić pracowników na potrzeby firmy?
    • Nie ma z tym najmniejszego problemu, jeśli zastosowana jest reguła numer 1.
  3. Jak nakłonić ich do pozostawiania osobistych problemów za progiem gabinetu?
    • Zapewniając, że zawsze jest się gotowym do wysłuchania i doradzenia w razie jakichś problemów bądź wątpliwości.
    • Wyjaśnić, że klientki przychodzą do salonu odprężyć się i zapomnieć o własnych kłopotach, a nie słuchać o cudzych.
    • Dawać dobry przykład.
  4. Jak uczulić pracownika na codzienne problemy firmy?
    • Wyjaśnić krótko, prostymi słowami, sytuację gabinetu.
    • Uświadomić, że przychód osiągany przez salon nie oznacza tego, co uzyskuje właściciel, ponieważ trzeba jeszcze opłacić pensje, czynsz, koszty towaru itd.
    • Poprosić o aktywną współpracę, która na pewno przełoży się na poprawę sytuacji na wszystkich poziomach.
  5. Czemu służy znajomość całej oferty zabiegowej gabinetu i jak ją osiągnąć?
    • Orientacja w ofercie salonu pozwala rozmawiać z klientkami w sposób kompetentny i konstruktywny.
    • Żeby personel poznał ofertę, trzeba poddać go wszystkim zabiegom, a następnie nauczyć ich wykonywania.
    • Znajomość wszystkich zabiegów z oferty, również tych, które wykonuje ktoś inny, umożliwia przedstawienie ich klientce, a tym samym zachęcenie do poddania się im.
  6. Czemu służy znajomość kosmetyków oferowanych przez gabinet?
    • Ułatwia sprzedaż produktów, co, jak wiemy, jest jedną z najważniejszych spraw w gabinecie kosmetycznym. Często słyszymy od kosmetyczek, które zwalniają pracownice: "pracuje doskonale, ale niczego nie sprzedaje!". Lekceważenie kwestii sprzedaży to podstawowy błąd, który jest bardzo kosztowny dla gabinetu. Sposobem na poprawienie poziomu sprzedaży jest przyznawanie premii procentowej za udane transakcje. Co jeszcze można zrobić?
      • Ułatwia sprzedaż produktów, co, jak wiemy, jest jedną z najważniejszych spraw w gabinecie kosmetycznym. Często słyszymy od kosmetyczek, które zwalniają pracownice: "pracuje doskonale, ale niczego nie sprzedaje!". Lekceważenie kwestii sprzedaży to podstawowy błąd, który jest bardzo kosztowny dla gabinetu. Sposobem na poprawienie poziomu sprzedaży jest przyznawanie premii procentowej za udane transakcje. Co jeszcze można zrobić?
      • Przede wszystkim konieczna jest doskonała znajomość oferowanych przez gabinet produktów. Można więc dawać co tydzień pracownikom do przejrzenia ulotki i dokumentację technologiczną danego produktu.
      • Dobrać kosmetyki odpowiednie do ich skóry, sprzedać im, żeby każdy przekonał się o ich zaletach i z przekonaniem proponował je klientkom. Od czasu do czasu można sprezentować kilka produktów. Z pewnością przyjemny zapach, konsystencja, gładka skóra o promiennym wyglądzie będą czynnikami, które ułatwią przekonywanie klientek o zaletach oferowanych kosmetyków.

więcej w Cabines nr 19

Lucia Rapetti
publikacje Cabines 19
do góry | powrót