Strategia tworzenia ośrodka Day Spa

powrót

Marketing

Dzisiejszy temat związany jest z tworzeniem centrum „Day Spa“. Zawarte w tekście wskazówki pomogą osobom chcącym rozpocząć własną działalność gospodarczą uniknąć problemów finansowych, zapobiec utracie rentowności i zagwarantować zwrot poniesionych kosztów.
Kosmetolog - zabiegi
Strategia tworzenia ośrodka Day Spa

Od czasów gwałtownego boomu w Stanach Zjednoczonych rynek ośrodków „Day Spa“ rozwija się na całym świecie. Do roku 1990 SPA kojarzono głównie z talasoterapią i wodami termalnymi, dzisiaj „zdrowie przez wodę“ staje się tematem pobudzającym wyobraźnię kosmetyczek i osób pracujących w centrach odnowy biologicznej. Tym, którzy pragną stworzyć własną firmę i chcą zaplanować strategię jej rozwoju, proponujemy opis tworzenia ośrodka „Day Spa“. Pomoże on rozpocząć działalność w sposób przemyślany i gwarantujący sukces.

Marketingowe podejście do rynku ośrodków „Day Spa“

Od słynnej łacińskiej dewizy „Sanitas per aquam“ i pierwszej stacji termalnej stworzonej w roku 1326 w mieście Spa, poprzez tradycyjne zabiegi wodne w Rosji, Japonii, krajach Europy dochodzimy do dzisiejszej, nowoczesnej definicji SPA. „Day Spa“ czy też „centrum Spa“ jest miejscem przeznaczonym do osiągania stanu relaksacji, do rewitalizacji ciała i umysłu, do skupiania się na sobie i swoim samopoczuciu fizyczno-psychicznym. Jest to miejsce wyjątkowe, w którym wszystkie usługi i zabiegi mają jeden cel - odprężenie klienta.

Rynek ośrodków „Day Spa“

Salony SPA stają się alternatywą dla tradycyjnych gabinetów kosmetycznych. Kosmetyczki coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że warto dbać nie tylko o urodę klientki, ale również o jej dobre samopoczucie. W Polsce centra SPA, związane raczej z dużymi firmami kosmetycznymi, zarezerwowane są ciągle dla osób zamożnych. Mimo to świadomość, iż zdrowie ma ogromne znaczenie dla dobrego samopoczucia i urody człowieka, ciągle rośnie.

Poznać klienta

Podejście holistyczne

Holistyczne podejście do klienta służy poznaniu jego oczekiwań. Dzięki temu można osiągnąć najlepsze efekty, dostosowując zabiegi do jego duchowych i fizycznych oczekiwań. Istotny jest tu nie tylko stan ogólny organizmu, ale także psychika klienta.

Zaproponowanie klientowi zestawu „zintegrowanych“ usług

Zintegrowany zestaw zabiegów ma zaspokoić wszystkie potrzeby klienta. Służy temu zarówno wyposażenie ośrodka, jak i jego architektura oraz świadczone usługi:

  • Jeśli organizm klienta potrzebuje wody - mamy do dyspozycji hydroterapię, balneoterapię, kąpiele w wodach termalnych.
  • Potrzebę jedzenia zaspokoją suplementy odżywcze na bazie produktów morskich.
  • Potrzebę ruchu - przestrzeń do kardiotreningu.
  • Potrzebę dotyku - szeroki wachlarz masaży z całego świata oraz nowe techniki rozluźniania mięśni.

więcej w Cabines nr 5

tłumaczenie i opracowanie:
Dorota Bury
Michel Cherarak
publikacje Cabines 5
do góry | powrót