Nowości z „In-cosmetics 2013”

powrót

Nowości

Targi „In-cosmetics” to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń rynku kosmetycznego. Tegoroczna edycja miała miejsce w dniach 16–18 kwietnia w Paryżu. Uznana została za najbardziej udaną w historii, zarówno pod względem liczby wystawców, jak i odwiedzających gości.
Muzyka relaksacyjna bez opłat ZAiKS
Nowości z „In-cosmetics 2013”

Powierzchnia wystawiennicza zajęła ponad 13 tysięcy m². Liczba wystawców i zwiedzających była o 30% wyższa niż w ubiegłym roku w Barcelonie, w tym o 17% wzrosła liczba odwiedzających „In-cosmetics” po raz pierwszy. Goście przybyli ze 113 krajów świata – najwięcej (72%) z krajów Unii Europejskiej. Europejczycy spoza UE stanowili 7%. Z Azji przybyło 9% osób, z Ameryki Północnej 5%, z Ameryki Południowej i Środkowej 3%, z Afryki 4%. Zanotowano udział 110 firm kosmetycznych.

Najliczniejszą grupę wystawców stanowili producenci gotowych wyrobów (37%). Obecni byli także dystrybutorzy kosmetyków (22%), producenci naturalnych materiałów i składników kosmetycznych (16%), konsultanci i przedstawiciele firm (11%), producenci zapachów 3%, dziennikarze 1% i inni 10%.

Prezentowane produkty

Rozkład statystyczny prezentowanych produktów w poszczególnych segmentach przedstawiał się następująco (zamieszczam tylko niektóre z długiej listy):

  • anti-aging i przeciwzmarszczkowe – 37%
  • oleje roślinne – 33%
  • antyoksydanty – 32%
  • nawilżające skórę – 30%
  • naturalne substancje aktywne – 28%
  • konserwanty – 28%
  • naturalne filtry UV – 27%
  • substancje zapachowe – 26%
  • do pielęgnacji włosów – 25%
  • przeciwtrądzikowe – 25%
  • antycellulitowe i modelujące sylwetkę – 25%
  • ekstrakty morskie – 25%
  • rozjaśniające skórę – 21%.

Zaprezentowano też m.in. nowe preparaty do koloryzacji włosów (21%), dezodoranty (18%), nutrikosmetyki (14%), samoopalacze i środki brązujące skórę (13%), depilatory (11%), lakiery do paznokci (11%), środki odstraszające owady (10%).

Najlepsi z najlepszych

Najbardziej ekscytującym punktem każdej imprezy jest ceremonia wręczenia nagród. Na „In-cosmetics” przyznawane są trzy grupy wyróżnień:

Innovation Zone, Best Ingredient Award – nagroda za wprowadzenie nowych aktywnych lub funkcjonalnych składników kosmetycznych, które łączą w sobie naukową innowacyjność oraz wymierne korzyści dla producentów i konsumentów. Oceny i typowania finalistów konkursu dokonuje międzynarodowe jury ekspertów z wiodących firm kosmetycznych.

Cosmetics &Toiletries R&D Award – nagrody przyznawane przez magazyn „Cosmetics & Toiletries” w dwóch kategoriach: najlepszy składnik kosmetyczny i najbardziej kreatywne zastosowanie. Za główne kryteria przyjmuje się innowacyjność, łatwość zastosowania w formulacjach kosmetycznych oraz znaczenie dla przemysłu kosmetycznego. Wyboru finalistów dokonuje grono międzynarodowych ekspertów. Tegoroczna lista nominowanych została ogłoszona w styczniu br., a wytypowanie zwycięzców i wręczenie nagród dokonało się na „In-cosmetics”.

Lifetime Achievement Award – nagroda za całokształt działalności, honorująca wybitne osobowości branży kosmetycznej, osoby cieszące się powszechnym szacunkiem i podziwem za profesjonalizm oraz znaczący i trwały wkład w rozwój kosmetologii.

Na podstawie źródeł internetowych:

Wykorzystałam też strony internetowe i broszury firm wymienionych w opracowaniu.

Informujemy, że artykuł z Cabines nr 59 „Dlaczego się starzejemy” Anny Śpiewak nie ma nic wspólnego z artykułem o tym samym tytule dr Elżbiety Kowalskiej-Wochny zamieszczonym w Cabines nr 35. Przepraszamy obie autorki.

więcej w Cabines nr 60

dr Elżbieta Kowalska-Wochna
publikacje Cabines 60
do góry | powrót