Kosmetyczne trendy na rok 2017

powrót

Trendy

Rok 2017 ledwo się rozpoczął, możemy więc zerknąć w nieodległą przyszłość i spróbować przewidzieć, co będzie decydowało o popularności pewnych kosmetyków i zabiegów w nadchodzących miesiącach.
Muzyka relaksacyjna bez opłat ZAiKS
Kosmetyczne trendy na rok 2017© Coka - Fotolia

Na całym świecie co roku powstają tzw. trendbooki, czyli księgi trendów, przygotowywane przez światowych znawców tego, co modne i popularne. Trendbooki nastawione są na różne dziedziny i są źródłem cennej wiedzy nie tyle o tym, co się kupuje, jakie kolory, fasony, smaki i zapachy są à la mode, ale o tym, co rozbudza wyobraźnię i emocje współczesnych ludzi z różnych zakątków świata. Na ich podstawie można też prognozować, co będzie „modne” w dziedzinie ubioru, designu, architektury, ale też w modzie i kosmetyce. Źródłem takiej wiedzy są również fora internetowe i media społecznościowe, bo mimo że niemal każdy z nas ceni indywidualność i pragnie być oryginalny, w gruncie rzeczy łatwiej zwracamy uwagę na to samo, co interesuje innych.

Niedorośli dorośli

Twórcy raportu „Trends Report 2017” zwracają uwagę na zjawisko coraz dłuższego odsuwania pełnego usamodzielnienia się młodych ludzi. Trzydziestolatkowie żyjący jak dwudziestolatkowie to dzisiaj częsty widok. Ten trend może się wiązać z określonymi potrzebami takich osób (a potrzeby generują popyt). Dla nich znaczenie mają chwile, emocje, doznania i poczucie bycia młodym, sprawnym oraz korzystającym z życia w pełni. Te pragnienia wpływają zarówno na preferowaną modę, jak i na kosmetyki – zatrzymujące młodość, ale niekojarzące się z pielęgnacją dla osób dojrzałych, przypominające też beztroskie czasy studenckich imprez.

Aplikacje

Aplikacje pomagają nam już niemal w każdej dziedzinie życia, również w tej związanej z dbaniem o siebie, są też nieodłącznym elementem życia wspomnianego wyżej pokolenia współczesnych dwudziesto- i trzydziestolatków. Aplikacji pomagających kontrolować stan zdrowia jest mnóstwo, ale nie brakuje i takich, które pomagają dbać o wygląd: np. aplikacje pomagające analizować stan skóry na podstawie aktualnych zdjęć albo odpowiedzi na pytania, dobrać kosmetyki i makijaż.

Lokalność zamiast globalności

Ten trend wydaje się bardzo ważny również z perspektywy branży kosmetycznej. Moda na lokalność ma się świetnie w dietetyce – kupowanie i jedzenie miejscowych produktów sprzyja lokalnym wytwórcom, dowodzi więc lokalnego patriotyzmu, a do tego zmniejsza wpływ na środowisko poprzez ograniczenie transportu, liczby pośredników między producentem a odbiorcą, a także poprzez skrócenie czasu przechowywania produktów w magazynach.

W kosmetyce lokalność może się przejawiać w preferowaniu kosmetyków rodzimych firm, niszowych marek wykorzystujących lokalne specjały – na przykład zioła, kwiaty, owoce, glinkę występującą w tym jednym miejscu albo charakterystyczne dla niego motywy.

To znakomita szansa, żeby zwrócić uwagę klientów na niedoceniane, a wartościowe produkty i miejsca, na przykład lokalne spa, w których wykorzystuje się w zabiegach produkowane w pobliżu kosmetyki, rosnące w okolicy rośliny itd.

Eko ciągle na czasie

Nadal silnym trendem jest dbałość o zachowanie środowiska naturalnego, stąd popularność kosmetyków ekologicznych i organicznych. Świadomość konsumentów jest jednak większa niż kilka lat temu i nie wystarczy już używanie przy każdej okazji określenia „naturalny”. Za promocją wizerunku marki przyjaznej środowisku muszą iść rzeczywiste działania na rzecz owego środowiska – biodegradowalne lub wielorazowe opakowania, zmniejszanie ilości składników niewpływających na działanie kosmetyku, a jedynie poprawiających jego wygląd (barwniki i aromaty) itd.

Suplementy

Mimo ostrzeżeń lekarzy spożycie suplementów diety rośnie, a dodatki mające poprawiać funkcjonowanie organizmu spotykamy nawet w takich produktach jak woda do picia, jogurty czy pieczywo. Suplementy wpływające na urodę to głównie te, które mają poprawiać stan włosów, paznokci i skóry, odchudzające, ale spotyka się też takie, które dostarczają substancji działających przeciwstarzeniowo – na przykład z kolagenem.

Źródła:

  • http://www.360inspiration.nl/services/trendbook-201718-towards-2025/
  • http://www.trendhunter.com/cosmeticshttp://www.cosmeticsdesign.com/Market-Trends/Top-ten-cosmetic-industry-trendsto-look-out-for-in-2016
  • https://www.franchisehelp.com/industryreports/beauty-industry-report/
  • http://www.cosmeticsdesign-europe.com/Market-Trends/The-Future-Laboratoryidentifies-Top-Beauty-Ingredients-to-Watch

więcej w Cabines nr 80

Dorota Bury
publikacje Cabines 80
do góry | powrót